Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2019

Οδηγίες χρήσης για καθηγητές και φροντιστές


Αν διδάσκετε σε τάξη και το θέλετε, είστε ελεύθεροι να χρησιμοποιήσετε το υλικό που παρέχεται στο παρόν blog (πάντα όμως σύμφωνα με τα Δικαιώματα Χρήσης που ορίζονται αναλυτικά στην αντίστοιχη σελίδα του παρόντος διαδικτυακού τόπου), για να κάνετε τους μαθητές σας να δουν την Ιστορία με άλλο μάτι και -αν είμαστε τυχεροί- να την αγαπήσουν…  Η παιγνιώδης και η διερευνητική μάθηση άλλωστε είναι μέθοδοι οι οποίες ακολουθούνται διεθνώς και έχουν αποδειχθεί πραγματικά χρήσιμες για τους εκπαιδευτικούς που αποφάσισαν να τις εντάξουν στην διδασκαλία τους.

Ο ένας από τους δύο τρόπους που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το υλικό μου, είναι ο έντυπος (για τον οποίο, παρακαλώ, δείτε τις Οδηγίες Εκτύπωσης). Αν πάντως η τάξη διαθέτει οθόνη ή προβολέα και δεδομένης της οικονομίας που πιθανότατα θα χρειαστεί να κάνετε στην κατανάλωση του χαρτιού και των μελανιών του εκτυπωτή, θα ήταν δυνατόν για τα περισσότερα απ’ τα παιχνίδια που διατίθενται δωρεάν σε αυτό το blog, να εκτυπώσετε μόνο την μία από τις δύο σελίδες του αντιστοίχου αρχείου PDF για κάθε μαθητή και την άλλη, να την προβάλετε για όλους μέσω της οθόνης ή του προβολέα της τάξης. Επί παραδείγματι, θα μπορούσατε να τυπώσετε το κυρίως σταυρόλεξο για να συμπληρωθεί από τους μαθητές και να προβάλετε την σελίδα των ερωτήσεων, εξοικονομώντας έτσι το μισό χαρτί…

Ο δεύτερος τρόπος, ακόμη πιο οικονομικός, αλλά με κάπως μεγαλύτερες προϋποθέσεις, μπορεί να χρησιμοποιηθεί, αν αντί για οθόνη ή προβολέα, η τάξη σας διαθέτει διαδραστικό πίνακα/οθόνη. Σε αυτήν την περίπτωση και μόνο, θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε τα αρχεία PNG. Θα χρειαστεί να εντοπίσετε την αντίστοιχη εικόνα με το σταυρόλεξο στην ανάρτηση του blog που σας ενδιαφέρει και κάνοντας επ’ αυτής δεξί κλικ, να επιλέξετε «Αποθήκευση εικόνας ως…» για να κατεβάσετε το αρχείο στον υπολογιστή της τάξης. Ύστερα θα χρειαστεί να ανατρέξετε στον φάκελο «Downloads» ή «Στοιχεία Λήψης» (ανάλογα της γλώσσας που χρησιμοποιεί ο υπολογιστής), να εντοπίσετε την εικόνα που κατεβάσατε, να κάνετε ξανά επ’ αυτής δεξί κλικ και να επιλέξετε την δέσμη επιλογών «Άνοιγμα με…» και ύστερα την επιλογή «Ζωγραφική». Το αρχείο που θα σας ανοίξει, θα είναι δυνατόν να συμπληρωθεί από τους μαθητές, με την ειδική ψηφιακή γραφίδα, όπως θα έκαναν αν το σταυρόλεξο είχε σχεδιαστεί στον πίνακα με την κιμωλία. Εσείς θα μπορείτε να διαβάζετε τις ερωτήσεις, έχοντας τυπώσει ένα αντίτυπο των ερωτήσεων για τον εαυτό σας και οι μαθητές να σηκώνουν το χέρι για να σηκωθούν από την θέση τους και να συμπληρώσουν την απάντηση που θεωρούν σωστή.

Έτσι, σε ένα σταυρόλεξο με είκοσι λόγου χάριν ερωτήσεις, θα είναι δυνατόν να σηκωθούν είκοσι διαφορετικοί μαθητές, με την συμπλήρωση των απαντήσεων να γίνεται ολοένα και πιο εύκολη, αφού κάποια από τα γράμματά τους θα αποκαλύπτονται στην πορεία της επίλυσης του σταυρολέξου. Θα μπορέσετε έτσι, ανάλογα πάντα και με την συμμετοχή που θα υπάρχει, να οργανώσετε τις απαντήσεις των μαθητών με τέτοιο τρόπο, ούτως ώστε, ακόμα και τα παιδιά που δυσκολεύονται περισσότερο, να έχουν την ευκαιρία να συμμετάσχουν (απαντώντας στις πιο εύκολες από τις ερωτήσεις) και έτσι να κερδίσετε -αν μη τι άλλο- το «στοίχημα» της καθολικής συμμετοχής των μαθητών στο μάθημα, η οποία, άλλωστε, μόνο καλό θα έχει να τους προσφέρει.




Για περισσότερες Οδηγίες Χρήσης, επισκεφτείτε την σχετική σελίδα του παρόντος ιστολογίου, κάνοντας κλικ εδώ.