Τετάρτη 6 Νοεμβρίου 2019

Οδηγίες χρήσης για μαθητές (Β΄ Γυμνασίου)


Οι μαθητές που θα χρησιμοποιήσουν τα σταυρόλεξα και κρυπτόλεξα αυτού του blog, ευελπιστώ να αντιμετωπίσουν το έργο μου όχι σαν μία σειρά από ασκήσεις, αλλά σαν μία σειρά από παιχνίδια, τα οποία θα τους βοηθήσουν στην εμπέδωση του μαθήματος της Ιστορίας, με όσο το δυνατόν πιο ευχάριστο και εποικοδομητικό τρόπο. Τα παιχνίδια αυτά πάντως, σε καμία περίπτωση δεν αποσκοπούν να υποκαταστήσουν το σχολικό βιβλίο, αλλά μάλλον να το συμπληρώσουν, προσφέροντας στους μαθητές έναν διαφορετικό, πιο ευχάριστο τρόπο προσέγγισης της ύλης τους.

Ο προτεινόμενος τρόπος χρήσης των παιχνιδιών αυτών είναι ο ακόλουθος. Όταν ο μαθητής έχει στα χέρια του ένα σταυρόλεξο που ανταποκρίνεται στο μάθημα της ημέρας (ξεχωρίζουν, επειδή στο κάτω μέρος της πρώτης σελίδας φέρουν υποσημείωση που παραπέμπει σε συγκεκριμένες σελίδες του σχολικού βιβλίου), μετά την εκτύπωση του υλικού (για περισσότερα, δες και τις Οδηγίες Εκτύπωσης), καλό είναι να ανατρέχει στις αντίστοιχες σελίδες του βιβλίου του και να διαβάζει μία φορά το μάθημα της επόμενης ημέρας. Μόλις τελειώσει, βάζοντας το βιβλίο στην άκρη, θα αρχίσει να εξετάζει μία προς μία (με όποια σειρά θέλει), τις ερωτήσεις του σταυρολέξου και να απαντά, σε όσες από αυτές μπορεί, συμπληρώνοντας τις απαντήσεις τους. Κατόπιν, καλό είναι, αν υπάρχουν ακόμα αναπάντητες ερωτήσεις, να ανατρέξει και πάλι στο σχολικό βιβλίο και να αναζητήσει τις απαντήσεις μόνος του, διαβάζοντας και πάλι το κείμενο του σχολικού βιβλίου. Όλες οι απαντήσεις (με μία μόνο εξαίρεση σε ένα και μόνο σταυρόλεξο που όμως σημειώνεται) βρίσκονται στο σχολικό βιβλίο, στις σελίδες που σημειώνονται. Όταν το σταυρόλεξο θα έχει πια συμπληρωθεί, το τελικό στάδιο για τον μαθητή είναι, να ακολουθήσει τον υπερσύνδεσμο που θα τον οδηγήσει στην λύση του σταυρολέξου για να ελέγξει αν οι απαντήσεις που έδωσε ήταν οι σωστές και να αξιολογήσει τον εαυτό του.



Όταν πάλι έχει μπροστά του ένα κρυπτόλεξο ή σταυρόλεξο γενικής φύσεως (που δεν παραπέμπει το ίδιο το αρχείο PDF σε συγκεκριμένες σελίδες του σχολικού βιβλίου), θα πρέπει να έχει στον νου του ότι για να το λύσει, θα πρέπει να έχει πρώτα διαβάσει το μεγαλύτερο μέρος της ύλης του σχολικού βιβλίου. Καλύτερη χρονική περίοδος για να ασχοληθεί με αυτά τα συγκεκριμένα σταυρόλεξα και κρυπτόλεξα είναι πιστεύω οι διακοπές του Πάσχα, ώστε αυτά να τον βοηθήσουν και στην προετοιμασία του για τις προαγωγικές εξετάσεις. Εναλλακτικά, αν βιάζεται να λύσει το εν λόγω παιχνίδι, ο μαθητής μπορεί να ανατρέξει και στα κεφάλαια του σχολικού του βιβλίου που δεν έχει ακόμα διδαχθεί και να αναζητήσει εκεί τις απαντήσεις…



Για περισσότερες Οδηγίες Χρήσης, επισκεφτείτε την σχετική σελίδα του παρόντος ιστολογίου, κάνοντας κλικ εδώ.